2011-11-15

Hej.

Eftersom Sara för tillfället har en liten bloggnings-strejk så är det Martin som skriver idag.
När vi vaknade imorse (läs klockan 12) var det fint väder och ca 25 grader varmt. Perfekt badväder för två Svennebananer med andra ord! Så vi tog vårt pick och pack och begav oss till stranden i några timmar. Jag tog mitt första dopp sen jag kom hit och Sara, ja gick väl ut till knähöjd och doppade rumpan. Men men.
För övrigt så ska Sara fortsätta jobba på "Subban" när hon får sina nya jobbtider. Jag fortsätter mitt jobbsökande, och igår skrev jag upp mig hos en "job agency" som kan fixa lite sporadiska ströjobb till mig medans jag letar efter något mera fast. Förhoppningsvis kan det hindra att pengarna sinar iväg allt för snabbt, för pengar går det...
För övrigt ska vi byta Hostel imorgon till "Urban Central", och äntligen alltså bege oss ifrån "Dödens rum". Ska bli väldigt skönt att slippa detta Hostel som vi nu bott på sedan vi kom till Melbourne, det nya är hundra gånger fräschare! Men smakar det så kostar det, vi betalar nu 28 AUD per natt istället för tidigare 25, och det nya Hostelet ligger lite mindre centralt, så Sara kanske kommer köpa en cykel för att ta sig till jobbet.
Vi letar också fortfarande efter ett rum/lägenhet vi kan hyra en lite längre period, och det är faktiskt ett par som hyr ut ett rum som vi ska åka och titta på nu i veckan, hoppas inte ägaren är lika galen som förra huset vi titta på...
Dags att checka ut! Kommer mer bilder nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Luisa

Tack för uppdateringen martin

2011-11-15 @ 14:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0